شغل جديد و بداية جديدة

بسم الله
المفروض أني بكرة إن شاء الله حابدأ وأروح في شغل جديد... نفسي أعمر في شغلانة واحدة وأحس بالاستقرار في الشغل بدل ما أنا كل شوية عمالة أطنطط من شركة لشركة لشركة أنا مش عارفة العيب فيا أنا ولا في الظروف اللي حواليا يعني أنا اللي بدلع وبتأمر على الشغل؟؟ ولا المفروض ما استسلمش وأدور على الأحسن بس الحاجة الأكيدة اللي عشتها وعرفتها إن مافيش أي حاجة أحسن بالعكس كله أسوأ من بعضه ...
ربنا ييسر لي الأمور ويهديني وأهمد في شغل بجد بقيت أتكسف من كل اللي حواليا كل شوية أقولهم أنا سبت الشغل أنا روحت شغل جديد أنا سبت الشغل الجديد ورجعت الشغل القديم أنا سبت الشغل القديم وروحت شغل جديد تالت !!!!!!
بجد بقت حاجة تكسف !!!
ربنا يسترها المرة دي !!!
بس والله العظيم أنا عايزة فعلاً أستقر وأحس بالأمان الوظيفي مش عارفة أعمل إيه ؟
يارب عني وخليك معايا دايمًا وما تسبنيش لنفسي أبدًا ولا طرفة عين .. أنا عرفة نفسي دي هتوديني في داهية أنا عارفة .. يا رب خليك معايا ماليش غيرك يسندي ويساعدني والله لا واسطة ولا قريب ولا صديق إنت وبس يا رب وإنت الوكيل لكل أموري .. حسبي الله لا إله إلا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم .. ما شاء الله كان وما لم يشأ لم يكن ولا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم .. أعلم أن الله على كل شيء قدير وأن الله قد أحاط بكل شيء علمًا ..اللهم إني أعوذ بك من شر نفسي ومن شر كل دابة أنت آخذ بناصيتها .. إن ربي على صراط مستقيم.

No comments: